Известие

Collapse
No announcement yet.

как се тества дозатор - клапан на рейката

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • как се тества дозатор - клапан на рейката

    Много рядко, когато шофирам и преди някое ограничение на пътя (примерно от 60км/ч) пускам колата по енерция, като съм с около 90км/ч.
    След като подмина ограничението, включвам на 3-та предавка на около 2000 оборота и ускорявам плавно и при 2300-2500 оборота придърпва за 1-1,5 секунда, (кюф) като здавяне Натискам 'юнашки' педала и няма никакви проблеми при ускорение.
    При пробег от 900 км ми го направи 3 пъти в подобни ситуации. (Празен ход и плавно ускорение)

    Казаха ми че вероятно е дозатора или помпата.
    На празен ход, леко клати оборотите, особено като е студена, стрелката примерно с 1мм-2мм.

    Освен тези единични епизоди, който ми се случват веднъж на 120км пробег, извън градско + градско нямам проблеми.
    Тези дни махнахме вихрови клапи, изчистихме колектора, егр, клапата за меко, маф ... не с цел премахване на този 'проблем', а превантивно
    Моят е оригинален Bosh 0928400680 .. четох също, че се сменяли на 65к 130к и тн писаници вероятно.


    Та как се тества този клапан или трябва, нов ?
    В англ. форум, четох че трябва да се внимава при премахването му .. защото имало високо налягане и можело да има наранявания?
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

  • #2
    Чудя се защо понякога на диагностика с multiecuscan, желаната цел на някой параметър е по- малка.
    Това означава ли че нещо не е наред ?





    Last edited by flipz; d.m.y г., 18:55.
    Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

    Comment


    • #3
      Така както описваш при мен са същите симптоми. Клатенето на оборотите е само на студен мотор и мине ли 65-70 гр няма дерт. Вчера ми влезна в авариен режим след малко по-сериозно настъпване и излезна P0091 за проблем с регулатора.
      Доколкото четох тия симптоми са присъщи за проблем с горивния регулатор.
      Attached Files
      Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
      ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
      ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

      Comment


      • #4
        Благодаря за отговора.
        Обмислям смяна с нов, но все още проучвам и търся съдействие от колеги .. за мнения
        Дано и на мен ми излезе грешка, че да го сменя
        Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

        Comment


        • #5
          Клатене на обороти има при включването на климатроника - компресора му си лапа сериозен ток.При изключване на компресора също "клати".Единствено при силен акумулатор няма клатене.Бензиновите 159-ки с малки двигатели направо изключват компресора докато сте ги натиснали да набират яко и след това отново възстановяват.Та не се шашкайте излишно...

          При мен при новозареден акумулатор само нито примигва нито клати обороти - същото и с нов акумулатор- не трепва.


          Вземете нов акумулатор и тогава гледайте.Също така със изтощен и слаб акумулатор може да ви побърка от грешки и грешни отчитания..


          Ако клати при изключен климатроник, тогава друг въпрос.
          Last edited by alfa racer GTA; d.m.y г., 10:34.
          Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

          Comment


          • #6
            Благодаря. Това е първото което ще пробвам.
            Имам един чисто нов, малко по погрешка купен за старата.
            Ще го дозаредя и пробвам. Вярно е че този с който купих колата, беше паднал до толкова, че да не пали. След зареждане го карам от март. т.е. може да е и от него.
            Клатенето е с 10-15 до 25 оборота. Днес на първо палене гледах доста време. (830-858 )
            Last edited by flipz; d.m.y г., 22:58.
            Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

            Comment


            • #7
              Аз обикновено я оставям малко да поработи и тогава включвам консуматорите - фарове, климатик и т.н. Бях забелязал, че ако ги пусна веднага колебанието в оборотите е по-голямо. Преди 2 седмици ми умря акумулатора и в момента съм с нов. Промяна нямаше след като сложих новия акумулатор. При мен колебанието е в диапазона 830 -880.
              Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
              ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
              ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

              Comment


              • #8
                И "новият" зареди ли го преди да го сложиш на колата???


                Това е задължително, зада изкара по дълго.


                Имам познат който си купи чисто нов акумулатор за кола с двигател подобен на нашите - дизел.Купи си AMG технология акумулатор и още преди да го качи на колата го премери със специализиран уред - показа му 83% зареденост и 100% живот/здраве на акумулатора. Той си го сложи на зарядно, зареди си го и го сложи и на колата.


                Другата възможност е да се се опиташ да почистиш двигателя с течност за промиване.Аз се колебая и засега няма да правя такова нещо, защото 1. при мен рядко клати и 2. акумулатора ми е за смяна от поне 1 година(по обите критерии прилагани във форума), но си го зареждам на 6 месеца, а зимата 2 или 3 пъти и нямам проблем дори при -6 градуса под нулата.
                Е, личи си му че сега върти малко повече при отрицателни теператури, но не се предава.


                Септември-Ноември ще си избера нов акумулатор, тоест вече съм го избрал Мутлу, но се колебая/изчаквам, тъй като миналата година видях огромно намаление на "Черния петък" -последния ден от ноември и тогава видях 80а със 800амп начален ток за 211 лева Macht AGM.





                Преди да стартирате изключвате музиката до 0 да не се чува и тогава палите и гледате, като слушате кога се включва компресора - чува се като се включва, дали точно при включването клати оборотите.Същото е и при изключването на компресора на климатроника.


                След това, за да сте сигурни изобщо изключвате климатроника и наблюдавате дали и кога "клати"


                Иначе и аз се бях "филмирал", ама като изключих музиката и видях, че при включване и изключване трепват оборотите за момент и след това докато работи климатроника няма колебания, докато компресорът му не изключи когато отново има едно слабо "трепване" ...


                А първото ми зареждане на старият акумулатор в края на февруари 2017 година като го сложих "новозареден" при включването нито табло примигна нито нищо, дори нямаше никакво зачудване или заглъхване на музиката ...Изобщо стабилният як акумулатор си е от голями значение ...


                Само че след това зареждане не успях вотри път да постигна толкова добро зареждане, а се оказа че това е защото двете крайни клетки са започнали да се оголват 1-2 милиметра отгоре, заради изпарил се електролит.Е, долях и заредих отново, макар този акумулатор да се води "необслужваем", и макар да е добре не успях да постигна състоянието му от това първо зареждане...


                Този тежи 17 килограма, ще му слагам 22(Мутлу) или 24(Macht АГМ ) килограма акумулатор.Ако не държеливи ще карам на или на Тудор Хай тек карбон 85 амперчаса 800 ампера начален ток или на Macht silver, на който в Германия и Румъния му дават 5 години гаранция ...


                Ама при мен особеното е че за цялата зима имам едно по-дълго извънградско от 50 до 150 км в едната посока и останалото почти всичко е градско, като пробегът ми зимата варира между 300 и 1200 км за цялата зима от ноември до началото на април и повечето време колата си стои без да се пали... общо взето не минавам повече от 500-600 км.Последната зима 500км.
                Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                Comment


                • #9
                  Моментната промяна в оборотите при включване или изключване на компресора не е с причина от електрически характер. Бобината на електромагнитния съединител не е чак толкова мощна. Причината е изцяло механична. Компресорът представлява сериозен механичен товар на ремъчното задвижване и е нормално да мине малко време докато системата, която подържа празния ход успее да компенсира новия товар.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Старият ми акумулатор изби клетка и просто нямах избор.

                    Новият не съм го зареждал, поради факта, че нямам устройства за зареждане. Замерих го само с мултицет показваше 12.8в. Има 3 години гаранция, пък колкото изкара. Досега съм взимал какви ли не акумулатори и все карат 3-4 години, най-много 5.

                    Относно клатенето на оборотите, явно говорим за различни неща. При мен се появява, когато е студена, докато загрее има едно колебание в оборотите, което се усеща и по шума на мотора. На мултиекоскана варират в диапазона от 830 до 870-80 оборота.

                    Ето и пример:

                    Студен мотор на MES.
                    https://www.youtube.com/watch?v=qpMz...ature=youtu.be

                    Студен мотор
                    https://www.youtube.com/watch?v=AT_Q...ature=youtu.be

                    И на загрял мотор
                    https://www.youtube.com/watch?v=G9Vk...ature=youtu.be
                    Last edited by Gogata; d.m.y г., 18:08.
                    Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                    ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                    ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                    Comment


                    • #11
                      Взимаш от ЛИДЛ тези с екранчето - 33 лева са, а вършат страхотна работа за тези пари.


                      Акулаторът си го зареждаш като го вземеш и след това на 6 месеца.При студена зима може и всеки месец или 2-3 пъти за цялата зима.


                      Според мен пробвай преди да пристъпиш към по -драстични мерки с хубаво масло.Гледам колеги си купуват масло Амсоил 5 литра за около 65-80 лева.


                      Клатенето ти е постоянно докато загрее и то при +27 градуса околна температура.Представям си какво ще е зимата при -6 градуса под нулата ...А и звукът на двигателя ти се променя и звучи различно...
                      Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -200 алфистки коня+ 30/40/ до 50 тунинговани коня

                      Comment


                      • #12
                        В момента съм с бардал x-tec 5w30 c2, но не мисля, че има някво значение за проблема. Зимата беше чук и нямаше клатене на оборотите.
                        Другата седмица ще я карам да видим какво ще излезе.
                        Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                        ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                        ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                        Comment


                        • #13
                          И да споделиш ... на мен ми казаха или помпа или регулатор за налягане/клапан.
                          Но не знам как бих могъл да го тествам, още търся информация.
                          Вече съм решил да карам, докато нещо се чупи, иначе ще се вкарам в голям филм, заради обороти да сменям неща за стотици левчета.
                          В движение, нищо не клати то остава и тогава .. вече ще се побъркам, че си продадахо старата безотказна LPG/бензинка.

                          Gogata - като ти дава и грешка, защо не го смениш, очевидно ще ти е там проблема. Може би и при мен, но още нямам никакви грешки, стига да не откача и забравя някоя букса
                          ПС: Gogata при теб може да клати обороти, защото си на Telenor
                          Last edited by flipz; d.m.y г., 20:39.
                          Alfa 159 1.9 16V JTDm Lusso (150)08'; EX Alfa 145 1.6 TS

                          Comment


                          • #14
                            Другата седмица ще я карам за обслужване и направо ще видим и този проблем. И аз доста четох и съм се насочил към регулатор или помпа.
                            Иначе вече съм минал 5000 км почти откакто почна да ги мени и онзи ден ми изкара грешка за сефте. Периодично я гледам, но нямаше нищо.

                            П.С Днес смених оператора и нямаше проблем 😀😀
                            Attached Files
                            Alfa Romeo 159 SW Q-Tronic JTDm 150hp '09
                            ex Alfa Romeo 147 JTDm 120hp '05
                            ex Alfa Romeo 145 TS 103hp '97

                            Comment


                            • #15
                              За пръв път чувам за AMG акумултор. Сигурно е правен в Affalterbach.
                              Добре че е рацера.
                              И моята на студено мени оборотите с 20-25, но само за няколко секунди след студен старт.
                              Много не и се впечатлявам.
                              1996 164 Super T.S | 2003 166 20V Sportronic Distinctive + Haes & Webasto | 02/2006 159 SW JTDм 150 CAVALLI HIGH DPFon

                              Comment

                              Working...
                              X